digitalmarketing850

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama nedir?

Son yıllarda bilişim teknolojilerinin gelişmesi, çevrimiçi kullanıcıların ortalama sürelerinin artması, cep telefonlarının yaygınlaşması ve internetin dünyadaki penetrasyonunun artması nedeniyle dijital pazarlama günümüzde bağımsız bir bilgi ve uzmanlık olarak kabul edilmektedir. Günümüzde dijital pazarlama alanı üniversitelerde yerini açmıştır ve hatta dijital pazarlama ve internet pazarlama dünyasındaki birçok üniversitede master seviyesi sunmaktadır ve çok sayıda başvuru sahibi bulunmaktadır.

Dijital pazarlama nedir?
Dijital pazarlama, İnternet adı verilen bir platform aracılığıyla gerçekleştirilen tüm pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterileriyle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve diğer web siteleri gibi dijital kanalları kullanır.

Forbes dergisine göre dünyanın en iyi 10 dijital pazarlamacısı arasında yer alan ünlü dijital pazarlamacı Neil Patel, dijital pazarlama nedir sorusuna şu yanıtı veriyor:

Dijital pazarlama, elektronik cihazlar aracılığıyla yapılan her türlü ürün ve hizmet pazarlamasıdır.

Bu tanıma göre dijital pazarlama görece yeni bir kavram değildir ancak dünyadaki ilk dijital pazarlamanın geçmişi 100 yılı aşkın bir geçmişe dayanmaktadır. Radyo 1896’da icat edildi. Radyonun halka açık bir ürün haline gelmesi ve çoğu insanın bunu yapması 10 yıl aldı ve o zaman reklamcılık hakkında düşünmeye başladılar. İlk reklamlar bir opera performansı içindi, hemen tükendi ve dijital pazarlamanın doğum günü oldu.

Dolayısıyla dijital pazarlama, yalnızca uygulamaları ve arama motorlarını değil, dijital araçları kullanmakla ilgilidir ve bu nedenle dijital pazarlama aynı anda çevrimiçi veya çevrimdışı olabilir.

Dijital pazarlama nedir?

Kısaca online pazarlama olarak adlandırılan bu pazarlama türünde interneti kullanarak ve belki de diğer dijital araçların yardımıyla müşterilerle daha hızlı ve doğru iletişim kurarsınız.Yaratmadığı maliyete dikkat edin, tekrar etmezsiniz. .

Çeşitli dijital pazarlama araçları
Veri analizi
Arama motoru optimizasyonu
eposta pazarlama
Reklam tıklayın
Sosyal ağlarda reklam
Sosyal ağ yönetimi ve analizi
Anında iletme bildirimleri gönder
Reklam raporlamasını yayınlayın
Bağlantı kısaltıcı
çevrim içi sohbet
Veri analizi
Her bir reklam kampanyasını çalıştırdıktan sonra farklı platformlar yardımıyla kampanyayı analiz etmeniz gerekiyor. Bu alanda kampanyanızı geliştirmenize büyük ölçüde yardımcı olabilecek birkaç dahili ve harici platform vardır. Doğru analiz ile kampanyanızın verimliliğini artırın ve daha iyi kampanyalar yürütün. Aşağıda, yaygın olarak kullanılan iki veri analizi ve analizi aracını inceleyeceğiz:

Google Analytics

En önemli ve yaygın olarak kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri Google Analytics’tir. Kulağa inanılmaz geliyor, ancak Google Analytics size ücretsiz olarak çok sayıda rapor sunuyor. Web sitenizin kitlesinin davranışını iyi takip edebilirsiniz. Google Analytics, sitenizin her bir kitlesinin siteye nasıl geldiğini ve satış kanalının nasıl gittiğini gösterir.

Matris

Matrix, bu alanda girişimlere çok yardımcı olan İran dijital pazarlama araçlarından biridir. Üçüncü taraf bir analiz aracı olarak Matrix, kampanya sonuçlarını reklamverenlere her kanal ve reklam ağı hakkında açık ve anlaşılır raporlar şeklinde sunmaya çalışır. Bu karşı hizmetlerin performansı yargılayıcı olmaktan uzak ve tamamen tarafsızdır. Böylece tüm benzer uluslararası hizmetler gibi bu sayaca güvenebilirsiniz.

Matrix hizmeti, aşağıdakileri gözden geçirmenize ve analiz etmenize yardımcı olur:

Kullanıcılarınızın her birinin kaynağı nedir?

Uygulamadaki kullanıcılarınızın özellikleri ve davranışları nelerdir?

Reklam kampanyaları yoluyla yeni kullanıcıları çekmenin herhangi bir ihlali var mı?

Arama motoru optimizasyonu

Günümüz işletme sahiplerinin konuşmalarına baktığınızda SEO çokça duyduğunuz kelimelerden biridir. Birçok kullanıcı aklına bir soru geldiğinde hemen Google’da arama yapıyor. Sonuç olarak, Google sonuçlarında yer almak ve gerektiğinde ürün veya hizmetiniz konusunda kullanıcıya yardımcı olmak çok önemlidir. Arama motorunuzu optimize etmenize yardımcı olacak birçok dijital pazarlama aracı vardır. Bunlardan bazıları:

SEMrush

SEMrush, Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olan bir dijital pazarlama aracıdır. Anahtar kullanımı, rakiplerinizi takip etmektir. Sağladığı araçları kullanarak rakiplerinizin geri bağlantılarını bulabilir ve onları kendinize çekebilirsiniz. Rakiplerinizin farklı anahtar kelimelerde sahip olduğu dalgalanmaları ve değişiklikleri Google sonuçlarında görün ve kapsamlı bir rekabet analizi yapın.

MOZ, SEMrush, Alexa ve که gibi kitlenizin çeşitli giriş ve çıkış kanallarını kontrol etmenize, sitenizin sıralamasını ve İran’da ve yurtdışındaki rakip sitelerin sıralamasını izlemenize yardımcı olan çeşitli dijital pazarlama araçları vardır; Uygulanan çeşitli kampanyaları incelemek ve analiz etmek için elde edilen bilgileri kullanın.

eposta pazarlama
İlk e-posta 1971’de gönderildi. Şaşırtıcı bir şekilde, teknolojinin hızlı büyümesi göz önüne alındığında, e-posta pazarlaması hala dijital pazarlama bütçesinin büyük bir bölümünü oluşturuyor. eposta pazarlama